Gør rå fødevarer kosten lige

Rå fødevarer, kost har fordele frem for at spise kogte fødevarer. For én, fordi rå fødevarer ikke er kogt, bevarer de deres oprindelige næringsværdi meget mere end hvis de var kogt. Andet, rå fødevarer er ofte meget lettere for fordøjelsessystemet til at behandle. Og for det tredje på grund af de foregående to punkter, kroppens energiniveau er langt højere. Der er dog nogle forholdsregler at overveje sammen med fordelene.
Selv om rå mad kost er god for de fleste mennesker, er de ikke gode for alle. Børn, for én, kan ikke drage fordel så meget fra en rå fødevarer kost som en voksen. Børn er meget energisk. Deres voksende krop har brug for mange næringsstoffer, der ikke findes i mange rå fødevarer og de har brug for flere af disse næringsstoffer end en voksen. Børn kan få deres salte og sukker, til at opretholde deres energi fra frugter og grøntsager, men de har også brug for store mængder af calcium og protein samt.
Rå fødevarer, til at omfatte rå mælk, har ikke beløbet af calcium behov for at vokse stærke organer. Også, børn har brug for andre næringsstoffer og mineraler til at hjælpe dem med at vokse. Det beløb, et barn har behov kan muligvis ikke leveres fra en ren rå fødevarer kost. Hvis du overvejer at sætte dine børn på en rå fødevarer kost er det kraftigt antydet, at rådføre sig med dit barns børnelæge, før du gør. Du kan også overveje at tilføje vitamintilskud til børnenes kost, når du starter med rå fødevarer kosten.
Rå fødevarer kost kan også ikke være hensigtsmæssigt for gravide kvinder og dem, der sygepleje også. Her igen, besidder mange rå fødevarer ikke de nødvendige næringsstoffer for et barn kroppen vækst og udvikling. I virkeligheden, kan den forkerte rå fødevarer kost nedbryder en kvindes krop af nødvendige næringsstoffer for hendes frugtsommelighed eller diende barn. Igen bliver det vigtigt at konsultere din læge før du starter en rå fødevarer kost.
Folk der har osteoporose, eller der er risiko for det, bør også være forsigtige med rå fødevarer kost. Og dem, der lider af blodmangel er en anden gruppe af mennesker, der har brug for at udvise forsigtighed, når at sammensætte deres rå kost planer. Det bedste råd til alle med en helbredstilstand er for dem at tale med deres læge, før du faktisk begynder en rå fødevarer kost. Selv inklusive en diætist eller ernæringsekspert i din rå fødevarer kostplan er en god idé for alle.
Alle folk overvejer en rå fødevarer kost bør være klar over, at der er visse ernæringsmæssige mangler iboende i alle rå fødevarer, kost. Som nævnt tidligere der er ingen rå mad, der indeholder calcium. Nogle rå fødevarer som fisk har en vis mængde af protein i dem, men mange frugter og grøntsager bestemt mangler denne nødvendige næringsstoffer. Jern og vitamin B-12 er andre mineraler kroppen har brug for men er vanskeligt at erhverve fra en rå fødevarer kost uden tillæg. Faktisk fandt Journal of Nutrition, at de på rå mad kost have højere niveauer af homocystein skyldes B-12 mangel.

Det er rigtigt, at nogle rå fødevarer kan være dyrere end andre kostvaner. Der er nogle færdigpakkede rå fødevarer, der vil være dyrt. Men din bedste raw food køber vil altid findes i din købmand råvarer sektion. Frugter og grøntsager er et røverkøb i forhold til de penge, du brugte på kød som en bøf. Hvis du finder din rå fødevarer shopping bill får en lidt for høj, foretage justeringer og redigere den.

Mange mennesker måske tror, at når de starter en rå fødevarer kost, at alle deres måltider skal være spist hjemme fordi der er ingen restauranter, der forbereder rå fødevarer. Dette kunne ikke være længere fra sandheden. Da flere og flere mennesker erkender fordelen af rå fødevarer tilføjer mange restauranter rå fødevarer i deres menuer. Desuden, mange restauranter, især i de store byer som New York, Los Angeles og Chicago catering specifikt til rå mad crowd. Og en skare, er det fordi antallet af folk, der spiser rå fødevarer kosten stigende.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *